Aleksandra Divjak in Kaja Cigut

 

»Ključavnice ljubezni« – simbol ali učinkovita marketinška poteza?

 

Pričujoči zapis je nastal kot rezultat pohajkovanja dveh študentk etnologije in kulturne antropologije po ljubljanskih ulicah, ki ju je trend »zaklepanja« ljubezni navdušil do te mere, da sta se ga odločili malo raziskati.

Kot vsi mladi, se tudi sami večkrat ustaviva ob reki Ljubljanici na kavici ali pa se ob njenem bregu sprehajava ob lepem, sončnem vremenu. Tako v najino vidno polje večkrat nehote »vstopijo« tako imenovane ključavnice ljubezni, ki so v zadnjih letih vse bolj množične…

Foto: Aleksandra Divjak, Ljubljana, 14. 06. 2017

In kje se je vse to začelo? O izvoru oz. nastanku same navade zaklepanja ljubezni obstajata dve, nasprotujoči si prepričanji. Prvo pravi, da so izvor zaklepanja ljubezni legende o morskih sirenah, ki naj bi svojo nesrečno ljubezen do navadnih, kopenskih moških zaklenile in tako nanjo pozabile. Po drugem pa ljudje v sam izvir navade niso prepričani, vendar si ga vseeno lasti Italija. Italijani verjamejo, da je navdih za takšno izkazovanje ljubezni »kriva« ljubezenska romanca avtorja Federica Moccie z naslovom Želim si te (Ho Voglia di Te). V njej glavna junaka s ključavnico, na kateri sta vgravirani njuni imeni, svojo ljubezen »prikleneta« na tretjo ulično svetilko na rimskem mostu Ponte Milvio. Ključ nato vržeta v reko Tibero.

 

Foto: Aleksandra Divjak, Ljubljana, 14. 06. 2017

Od knjižne romance do kino dvoran…

                                in vse do mostov večne ljubezni…

Po knjižni uspešnici so leta 2006 posneli tudi film, ki je, prav tako kot knjiga, požel izjemno priljubljenost med italijansko mladino. Navada je kasneje pritegnila tudi druge pare in postala zelo priljubljen način izkazovanja ljubezni tako med domačini kot med turisti.

Danes ključavnice, kot simbol nesmrtne ljubezni, »krasijo« mostove povsod po svetu. Najdeno jih v mnogih svetovno znanih in obiskanih mestih, kot so Rim, Pariz, Moskva, Verona, Bruselj, v Peczi, »prišle« pa so tudi vse do nas.

 

Foto: Kaja Cigut, Ljubljana, 15. 06. 2017

Ta trend naj bi se začel leta 2008 in se od takrat eksponentno širi po Evropi. Med najvidnejšimi mesti z »zaklenjenimi mostovi« je gotovo Pariz – mesto ljubezni, ki pa se je že 2014 znašlo v »kovinski krizi«. Del ograje pariškega mostu Pont des Arts se je namreč zrušil pod težo »zaklenjene ljubezni«.

Anne Hidalgo je »obsedenost« s ključavnicami ljubezni označila kot kugo današnjega časa. Županja Pariza zato domačine opozarja: »Če želite Pariz še naprej oglaševati kot mesto ljubezni, to storite brez ključavnic.«

Vir: Splet

Iz Pariza vse do nas…

Takšen način izkazovanja ljubezni je danes vse bolj priljubljen tudi v Sloveniji. Najbolj je trend viden v prestolnici Ljubljani, prisoten pa je tudi v drugih večjih krajih, kot sta npr. mesti Maribor in Celje.

 

Foto: Kaja Cigut, Maribor, 10. 06. 2017

Pojav je postal celo tako množičen, da so morali leta 2012 Mesarski most v mestu Ljubljana obnoviti. Namestili so posebne jeklenice, na katerih danes visi že kar nekaj sto ključavnic. Ključavnice na naših mostovih zaenkrat še ostajajo, vendar ljubljanski župan Zoran Janković že opozarja, da jih bodo odstranili, če bo prišlo do ogroženosti konstrukcije mostu.

 

Foto: Aleksandra Divjak, Ljubljana, 13. 06. 2017

Novice, da bodo ključavnice na naših mostovih še ostale, so prav gotovo veseli vsi – tako zaljubljeni pari kot tudi sami prodajalci teh ključavnic. Le da so njihovi razlogi popolnoma različni.

Kaj je torej pravzaprav pomen »ključavnic ljubezni«? Gre res le za simbol večne ljubezni ali zgolj za prebrisano marketinško potezo, ki trži celo iluzijo o večni ljubezni?

Prav gotovo vsaj peščici ljudi  ključavnice simbolizirajo ljubezen, ki pa potem s samim zaklepom pridobi sopomen večnosti.

Vir: Splet

Večinsko pa so ključavnice zelo dobro izkoriščena in tržna marketinška poteza. Povprečne cene segajo od 14 do 20 €. Vendar pa je cena kupcem očitno sprejemljiva, saj je povpraševanje po njih, tako med domačini in obiskovalci Ljubljane kot med tujci oz. turisti zelo veliko.

 

Foto: Aleksandra Divjak, Ljubljana, 15. 06. 2017

Vsako oglaševanje pripomore k prepoznavnosti. Ta pa pripomore k večjemu povpraševanju po določeni storitvi oz. stvari in s tem k večji prodaji. Vsi vemo, da spominke največkrat proda dobra zgodba – “večna ljubezen”. Zakaj v bližini mostu torej ne zasledimo nobene prodajalne ključavnic?

Med raziskovanjem zgodbe o večni ljubezni in sprehajanjem po mostu ter njegovi bližnji okolici na najino presenečenje nisva nikjer zasledili niti ene same prodajalne “ključavnic ljubezni”, niti katere druge prodajalne s spominki, ki bi jih prodajala. Kupiti jih je mogoče na spletnih straneh, ki ponujajo mnogo ključavnic različnih barv, oblik in velikosti. Z doplačilom pa ključavnice tudi gravirajo. Tako lahko imena srečnih zaljubljencev večno krasijo ograje mostov.

 

Foto: Kaja Cigut, Ljubljana, 15. 06. 2017